Exclusief: BlackBerry reageert op artikel nul procent marktaandeel

Exclusief: BlackBerry reageert op artikel nul procent marktaandeel

Gepubliceerd: vrijdag, 24 februari 2017
Door: Pieter Waasdorp

Share |

Met een wereldwijd marktaandeel van 20,7 procent bereikte BlackBerry in de zomer van 2009 het hoogtepunt. In Nederland was BlackBerry nog veel populairder. Vooral onder jongeren, die de smartphone met het handige fysieke toetsenbord, massaal gebruikten voor het verzenden van tekst. Het ‘pingen’, de voorloper van WhatsApp, werd een sensatie. Naast tekst konden er ook foto’s verstuurd worden. En het datagebruik van een BlackBerry was minimaal. Een revolutie was begonnen.

Helaas kon BlackBerry de jeugd niet blijvend aan hen binden. En al heel snel werd BlackBerry links en rechts ingehaald door Apple en Samsung. Begin 2013 was het marktaandeel van BlackBerry tot bijna het nulpunt gedaald. Eind 2016 was het echt afgelopen met BlackBerry met een wereldwijd aandeel van 0,0 procent (afgerond).

Naar aanleiding van het nieuws over dit aandeel van BlackBerry op de smartphonemarkt, ontving Connexie de volgende reactie van BlackBerry: "Zoals eerder op grote schaal is gecommuniceerd, is de huidige strategie van BlackBerry gericht op het aanbieden van de nieuwste software voor ondernemingen en apparaten. Met deze shift naar software, is BlackBerry afgestapt van het ontwikkelen van hardware en richten we ons op een licentiemodel waarbij verschillende partners hardware ontwikkelen en het BlackBerry-merk distribueren en verkopen. We zijn erg enthousiast over de nieuwe BlackBerry branded smartphones die onze licentiepartners - TCL, BB Merah Putih en Optiemus - binnenkort zullen introduceren.”


Plaats een reactie

Naam *
E-mailadres *
Reactie *
Vraag een nieuwe afbeelding aan.
Vul hierboven de tekens in die op het plaatje hiernaast te zien zijn *
Schrijf mij in de voor de Telecomjournaal nieuwsbrief.
Ik heb de voorwaarden gelezen en verklaar hiermee akkoord te gaan.
Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.



Divide Internetoplossingen