Mobiele telefoondienst vergroot aandacht voor pijn oncologische patiënten

Mobiele telefoondienst vergroot aandacht voor pijn oncologische patiënten

Gepubliceerd: donderdag, 24 augustus 2017
Door:

Share |

In het Reinier de Graaf Ziekenhuis wordt op de oncologie afdeling de PijnLijn ingezet: patiënten geven daarbij zelf telefonisch hun pijnscores (0-10) door vanuit huis. Bij een vijf of hoger gaat er automatisch een melding naar het pijncentrum van het ziekenhuis en wordt er contact gelegd met de patiënt.

Mariëtte Knegtmans, verpleegkundig specialist pijn en palliatieve zorg, en Michel Wagemans, anesthesioloog-pijnspecialist, vertellen over het onderzoek naar en de implementatie van de PijnLijn. Lees het hier.


Plaats een reactie

Naam *
E-mailadres *
Reactie *
Vraag een nieuwe afbeelding aan.
Vul hierboven de tekens in die op het plaatje hiernaast te zien zijn *
Schrijf mij in de voor de Telecomjournaal nieuwsbrief.
Ik heb de voorwaarden gelezen en verklaar hiermee akkoord te gaan.
Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.



Divide Internetoplossingen