Outdoorspecialist Crosscall klaar voor Nederlandse markt

Outdoorspecialist Crosscall klaar voor Nederlandse markt

Gepubliceerd: dinsdag, 12 september 2017
Door:

Share |

Het merk voor outdoor mobiele technologie, Crosscall, lanceert nu ook in Nederland een complete range outdoor toestellen. Dit Franse merk heeft de ambitie om nummer één op de Nederlandse markt voor outdoor toestellen te worden. De distributie van de toestellen en accessoires wordt in Nederland exclusief verzorgd door Copaco.

Outdoor toestellen
Er waren altijd al outdoor toestellen op de Nederlandse markt, maar nog nooit was er een merk dat vanuit dit specialisme breed inzette op zowel de consumenten als zakelijke markt. In een tijd dat de smartphone overal mee na toe gaat- dus ook met sporten en moeilijke buitenklussen- is de vraag naar toestellen die tegen een stootje kunnen, sterk toegenomen. Crosscall, in Frankrijk al marktleider voor mobiele outdoor telefonie, wil zijn succesvolle model op de Nederlandse markt afstemmen met een strategie die gebaseerd is op distributie via diverse kanalen. “Het telecomkanaal is uiteraard het eerst aangewezen kanaal om onze toestellen te verkopen, maar ook het sportkanaal zullen we gaan vinden met dit merk”, zegt countrymanager Ben Gal over de distributiestrategie van Crosscall. “In Frankrijk en een paar andere landen hebben we laten zien dat onze wind, water en stootbestendige toestellen aanslaan. Nu kunnen we er ook in Nederland vol tegen aan in letterlijke en figuurlijke zin.”

Distributie via Copaco
Cyril Vidal, voorzitter en oprichter van Crosscall zegt over de keuze voor Copaco: “Copaco is voor Crosscall een strategische partner. Het bedrijf heeft een fantastische trackrecord in zowel de Retail als de Business to Business markt”. Ben Gal, de countrymanager Benelux, voegt toe: “Wij zijn onder de indruk van hun hands-on mentaliteit van Copaco en kunnen met hen echt samenwerken als een team in de markt”. Marcel Donders van Copaco is ook enthousiast over de potentie van Crosscall : “Met de toevoeging van Crosscall aan ons portfolio wordt ons aanbod van ruggedised producten nog uitgebreider en completer. De producten zijn zowel geschikt voor de retail als de B2B markt wat uniek is in dit segment. De onderscheidende producten en sterke marketingpropositie gaan ervoor zorgen dat Crosscall zijn ambities in de Nederlandse markt waar gaat maken.”


Plaats een reactie

Naam *
E-mailadres *
Reactie *
Vraag een nieuwe afbeelding aan.
Vul hierboven de tekens in die op het plaatje hiernaast te zien zijn *
Schrijf mij in de voor de Telecomjournaal nieuwsbrief.
Ik heb de voorwaarden gelezen en verklaar hiermee akkoord te gaan.
Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.



Divide Internetoplossingen