Gebruikers T-Mobile voeren de langste gesprekken

Gebruikers T-Mobile voeren de langste gesprekken

Gepubliceerd: dinsdag, 15 juni 2010
Door: Marco Mekenkamp

Share |

T-Mobile gebruikers voeren de langste gesprekken (gemiddeld 140 seconde per gesprek) terwijl gebruikers van KPN de kortste gesprekken voeren (gemiddeld 115 seconde per gesprek). Dat blijkt uit een analyse van DeLaagsteRekening van ruim 80.000 facturen. Met gemiddeld 200 sms’jes per maand sms’en HI-gebruikers het meest. KPN-gebruikers sms’en met gemiddeld 70 sms’jes per maand het minst.

Op de website van DeLaagsteRekening kan een bezoeker automatisch zijn mobiele telefoonrekeningen uploaden. Vervolgens biedt de site razendsnel inzicht in het werkelijke belgedrag. Hierbij wordt onder andere gekeken hoeveel er in daluren gebeld wordt, hoeveel er naar bepaalde nummers/providers gebeld wordt en hoeveel er wordt gesms’t. Vervolgens adviseert DeLaagsteRekening welk mobiel abonnement het best bij het specifieke belgedrag past.

Uit de analyse van meer dan 80.000 facturen blijkt ook dat Telfort-gebruikers het vaakst bellen, gemiddeld 105 keer per maand. KPN-gebruikers bellen juist het minst, gemiddeld 75 keer per maand. H- gebruikers bellen het meest 's avonds/'s nachts (20:00 uur tot 08:00 uur) en Telfort-gebruikers bellen gemiddeld gezien het meest naar het buitenland (gemiddeld 2.5% van alle gesprekken). Gebruikers van T-Mobile bellen juist het minst naar het buitenland (gemiddeld 1.5% van alle gesprekken) en gebruikers van KPN ontvangen de meeste telefoontjes uit het buitenland (gemiddeld 2.2 % van alle inkomende gesprekken).

Vodafone-gebruikers betalen gemiddeld gezien de hoogste telefoonrekeningen, namelijk gemiddeld genomen 57 euro per maand. Telfort-gebruikers zijn het voordeligst uit want zij betalen gemiddeld 45 euro per maand. Telfort-gebruikers bellen gemiddeld gezien ook het meest buiten hun bundel (25 euro per maand) terwijl T-Mobile gebruikers juist het minst buiten hun bundel bellen (gemiddeld 15 euro per maand).

DeLaagsteRekening deed naar aanleiding van de berichten over problemen op het netwerk van T-Mobile ook een klein onderzoek onder bijna 200 mensen over de 3G dekking van verschillende providers. Hieruit kwam naar voren dat gebruikers van T-Mobile gebruikers het minst tevreden zijn over hun 3G-netwerk (gemiddeld rapportcijfer 5.3). Andere providers kwamen met gemiddeld een 7.5 er een stuk beter vanaf.


Plaats een reactie

Naam *
E-mailadres *
Reactie *
Vraag een nieuwe afbeelding aan.
Vul hierboven de tekens in die op het plaatje hiernaast te zien zijn *
Schrijf mij in de voor de Telecomjournaal nieuwsbrief.
Ik heb de voorwaarden gelezen en verklaar hiermee akkoord te gaan.
Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.



Divide Internetoplossingen